Tuesday, September 25, 2012

transformer.

pernah baca al-Fatihah?

apapunyasoalan la.

kah3.orait2.memainpunxbole ka?.kemonla kemon.

ok,ingat x ayat ke 5 tu?

ehem2..
a'uzu billahi minashaitanir rajim..
bismillahirrahmanirrahim..



 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 
"Iyyakana'budu wa iyya kanasta'in"

 (Hanya Engkaulah yang kami ibadahi dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan).
whoa! penuh tartil..bagus! boleh jadi imam baca yasin malam jumaat!

so,what?

...

"bos,bole x bulan ne bos bayar gaji saya dulu awal bulan?pleaseeee..t saya kerja la kuat2 bulan ne"

"kenapa pulak?"

"nak beli i phone 4 la.dengar2 lebih panjang sikit dari i phone 3.bole ambil gambar KLCC cantek skit.sblum ne ,x dapat nak gambar penuh sampai atas.."

"ok.sila buat karangan 555 patah perkataan.tajuknya 'Aiman Sayang Bos,Bos pecat pun,Aiman x kesah.'.sekian,harap maklum."

"baiklah bos!" #facepalm

...

"saya merasakan bahawa Prof haruslah memberi saya gred A bintang utk subjek ne tanpa saya perlu ambil peperiksaan."

"hey,what all the spark do you mean by that huh?!"

"sebagai balasan,saya akan datang kuliah Prof setiap hari sepanjang sem tanpa gagal."

"have you watch citer transformer 4?"

"emm,lom g."

"awak patut tengok.part yang last skali tu.masa Optimus Prime hancurkan kepala Bumblebee tu.kalau awak nak,saya boleh demokan kat awak sekarang.

"hehe.xpela prof.balik nnti saya donload citer tu.."

"haha,awak kena TROLL! tranformers 4 belom released lagi la! kah3"

#facepalm

...

"Akak,anda adalah pengunjung ke 1234 ke kedai 2Malaysia kami.Apakah yang akak rasa sekarang ne?"

"Ooo ye ke?err,saya rasa air kotak Marigold Iced Lemon Tea ne macam rasa teh la.ada lemon2 sikit.nak try?"

"wah,that's the sort of reaction we mean!sebagai pengunjung bertuah,akak beroleh hadiah Mercedeston (Merc+Proton) Kura-Kura,percutian sorang2 bermalam-malam di Pulau Pandan Jauh ke Tengah dan trofi kemenangan!"

"really? saya x bermimpi ke? ce cubit sikit?"

"err,cubit kat mana? kat hidung ke? nah.."

"aduh,sakitlah!"

"ops,sori2.hehe,kiut la akak ne.ok,sebagai tanda komitmen akak kepada kemenangan bertuah-muah akak ne,akak dikehendaki membeli produk terbaru kami,Basikal 4 tayar yang berkawalan jauh.x mahal pun, 4321 Pound Sterling je."

"laa,ye ke? x bertuah pun..kbai!"

"akak,air kotak ne saya hbiskan ea.terima kaseh."

#facepalm

...

dapat x? dapat x?

dapat apa?

mana ada pa pa.haha~

cis.kalau ku tahu ada enau dalam belukar,akan ku lepaskan pucuk paku masing2.(ini merepek.)


apa ni?

ok2.
begini ceritanya,apa perasaan andai jika anda memakai kasut Boss kilang Biskut Marie atau Prof Botak atau Akak shopping complex tu? maksud saya,anda berada dalam posisi mereka?

orang lain meminta-minta kepada anda sesuka hati mereka dan memberi kepada mereka tiada mendatangkan banyak kebaikan kepada anda? mungkin tiada langsung. anda mahu memberi kepada mereka?

ya,secara jujurnya,dalam urusan seharian dengan orang2 sekeliling,kita tidak akan setuju untuk memberi manfaat sebelum kita sendiri yakin dan pasti akan beroleh sesuatu manfaat daripada menfaat yang kita beri itu.(berapa banyak manfaat la..)

hakikatnya,ramai begitu.maaf,kalau saya silap.

melainkan anda seorang yang superpemurah!

...

jadi,mengapa dalam urusan kita dengan Allah Maha Esa,kita seringkali meminta dahulu sebelum membesarkan dan mengagungkanNya dalam ibadat?

Maha suci Allah yang tidak akan mengharap balasan dari hambaNya dalam segala pemberiannya.

namun,seringkali kita mencari tuhan,solat hajat,tahajjud,solat jenazah(?) dan berdoa penuh bersunggoh-sunggoh hanya apabila ada keperluan tertentu.masa lain? jauh panggang dari api..

dan lebih malang lagi,kita menyalahkan takdir tuhan apabila hajat kita x kesampaian.macamlah dunia ne mak tiri cucu lelaki pak long adek bongsu sebelah mak angkat dia yang punya!

lihat balek ayat 5 al-Fatihah,

ia adalah, "Hanya Engkaulah yang kami sembah,dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan"

bukannya, "Hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan,dan hanya Engkaulah yang kami ibadahi"


dapat x? dapatlah..
dah penat menaip ne.

eh,apa kaitan dengan tajuk entri ne??


ini transformer


No comments:

Post a Comment