Sunday, January 06, 2013

kringg.

Kringg. Kringg.

Loceng berbunyi, tepat 10.30 AM. Semua orang bergerak meninggalkan kelas, bertebaran. Ke koperasi, ke kantin, ke lebri, ke bawah pokok jambu air sebelah makmal sains, ke mana sahaja.

Aku bersendiri di kelas. Bermalas-malasan. Kelas tingkat 3, naik turun tangga, mahu pengsan saja dibuatnya. Kerjarumah matematik tambahan Miss Tan belum siap. Aku keluarkan kokoleter dari laci.

"Hi!"

Suara halus itu tiba-tiba menyapa. Hanya satu perkataan, 2 huruf. Cukup untuk adrenalin terembes dengan cemerlangnya. Meransang degupan kenchang pada jejantung. Darah berselerakan ke serata tubuh. Nasib arteri-arteri tak pecah.

Kerusi di sebelah ditarik dan dia duduk. Kami berdampingan, hanya berdua ketika itu. Aku menoleh, dengan senyuman yang paling manis, aku rasa. Kami bertentang mata. Dapat aku bayangkan betapa mukanya yang..

Kringg. Kringg.

Tiba-tiba semua hitam. Di bawah bantal, Nokia 3310 bergetaran sambil menampilkan cahaya keputeh-putehan menerusi skrin segiempatnya dalam gelap-gelita bilik. 5.00 AM.

"Kalaulah semalam aku set 5.30 AM..sigh."

whoa!

....

Random post, random story. Got the idea from others writing. does not really happen actually. Just want to keep my fingers busy. will be sit for another final exam paper tomorrow. (just realized, its already 1.00 AM, 6 January 2013)

Anyway, let the story-in-dream finished by your own thought.



No comments:

Post a Comment