Saturday, July 19, 2014

acoustic.




Sekarang pukul 11.35 pagi. 

Ada setengah jam lagi sebelum kaunter daftar masuk dibuka dan ada sejam setengah jam lagi sebelum perlepasan. Kai sendirian.

Kai bosan. 

Kosong. Sunyi. Walaupun lapangan terbang sewaktu itu riuh. Ruangannya penuh dengan ragam orang-orang yang dari mana mahu ke mana, Kai tidak tahu. Biarlah, Kai pun tidak mahu tahu.

Cuba menambah bilangan dalam ke-kosong-an itu, Kai selak Thousand of Splendid Suns yang dijinjitnya sedari tadi. Tapi, baru dua muka surat, Kai kembali kosong. Not really in the mood to read. Kemudian, Kai cuba pula isikan bunyi dalam sunyinya. Hujung earphone Kai cucuk masuk kedalam lubang pembesar suara Soni Eksperia. Kai skrol lama dalam folder music. Akhirnya, Kai jumpa. Daughtry-Home, akustik.

     well, i'm going home, back to the place where i belong
     and where your love has always been enough for me
     i'm not running from, no, i think you got me all wrong
     i don't regret this life i chose for me
     but these places and these faces are getting old

     so i'm going home, well i'm going home

Habis empat minit tujuh belas saat, lagu pun habis putar. Dan semuanya kembali lagi kepada kosong dan sunyi. Ah, Kai buntu. Barangkali Kai belum benar-benar belajar lagi. Hiburan dunia ini sifatnya sementara. Apabila habis dimainkan, habislah juga nikmatnya. Mungkin boleh dibicarakan seperti makanan segera, nikmat hanya terasa tatkala ia dijamah. Habis makan, habislah nikmatnya. Yang tinggal hanya penyakit yang dibawanya kepada empunya badan ataupun gelap yang dicalit pada hati dalam perihal hiburan segera dunia.

Malas-malas, Kai skrol wassap. Macam-macam cerita dalam group yang pelbagai. Tiba-tiba Kai teringat. Kai cepat-cepat buka group ODOJ. Yeah, Akh admin gorup sudah update list terbaru. Scrol cari nama. Skrol ke atas ke bawah.

     Juzuk 21
     .
     .
     Kai; muka surat 407-408.
     .
     .

Kai keluarkan tafsir kaler cokelat dari beg galas.

Bismillahirrahmanirrahim..

No comments:

Post a Comment