Tuesday, July 26, 2016

sesungguhnya aku juga manusia.








ku termenung seorang diri
ku menangis di sebalik sepi
ku mencari cebisan memori
yang ku namakan misteri 
ku tertawa mendengarnya
ku mengerti aku siapa
ku tak peduli sebenarnya
apa yang kau ada 

tapi aku tidak mengerti
mengapa cinta masih tak hadir
tapi aku tidak mengerti
mengapa rindu belum berbunga 
sebenarnya hati ini cinta kepadaMu
sebenarnya diri ini rindu kepadaMu

jangan kau menilai dari rupa
kerna semuanya milik Dia
hati ini akan ku jaga
kerna ku hanya manusia biasa

sesungguhnya walau ku kutip
semua permata di dasar lautan
sesungguhnya walau ku siram
dengan air hujan dari tujuh langitMu  
namun cinta takkan hadir
namun rindu tak akan berbunga

ku tertawa mendengarnya
ku mengerti aku siapa
ku tak peduli sebenarnya
apa yang kau ada

namun cinta takkan hadir
namun rindu tak akan berbunga 
sesungguhnya walau ku kutip
semua permata di dasar lautan
sesungguhnya walau ku siram
dengan air hujan dari tujuh langitMu 
namun cinta takkan hadir
namun rindu tak akan berbunga 
jika tidak mengharap rahmatMu
jika tidak menagih simpati
padaMu ya Allah.





No comments:

Post a Comment