Friday, July 06, 2012

promote hijab through akhlaq,not photographs




di sebuah bandar,penunggang motosikal rata2 tidak memakai helmet.darah yang tumpah daripada siri kemalangan ngeri melibatkan penunggang2 motosikal mencurah2 ke ladang gandum.maka terhasillah Bloody Crunch.muahahaha..

syarikat pembekal helmet mencari jalan terbaik untuk mempromosikan helmet keluaran mereka.hasil permesyuaratan dalam simposium helmet,mereka memilih untuk mempromosikan helmet dengan menampilkan nilai2 estetika atau kecantikannya sahaja dan mengenepikan fungsi2 keselamatan yang dimilikinya.

POWER HELMET
cantik menarik dan tertarik-tarik..
menjadikan anda kelihatan seperti Power Rangers Turbo yang sedang menunggang Zordnya di tengah highway!
awesome gitu..

hai,nama saya rain..
maka,ramailah orang yang membelinya.dan menggunakannya dengan alasan ingin kelihatan seperti Power Rangers(rata2 penduduk bandar tersebut adalah kipas susah mati Power Rangers!) ketika menunggang motosikal..

Namun, akan tetapi, walaubagaimanapun, hattanye pun..disebabkan memakai helmet tersebut,membuatkan kepala mereka terasa berat sehingga sukar untuk meluruskan kepala,berjalan pun x stabil,terhuyung-hayang.ia juga menyebabkan rambut yang telah di sikat rapi dengan stail rambut belah tengah milik Superman menjadi serabut.maka mereka memilih untuk tidak memakainya lagi tanpa menghiraukan risikonya.

dengan itu,statistik kemalangan maut melibatkan penunggang motosikal di bandar kembali meningkat.manakala production Bloody Crunch kembali stabil.

lalu,siapa yang harus dipersalahkan? penunggang yang enggan memakai helmet @ syarikat pengeluar helmet yang tersilap dalam promosi helmet mereka?salahkan saja Superman..

jadi,perbetuli niat anda.bertudung/berjilbab untuk nilai luaran atau nilai iman anda dan sampaikanlah mesej dakwah anda dengan lebih bijak dan matang.



onion-head-artful-smile
sekian.
power rangers ninja?

No comments:

Post a Comment